неділю, 10 січня 2010 р.

Перші враження від Харкова

Я планувала відвідати Харків вже півроку, але через відчуття, що я завжди можу туди поїхати, я довго не могла остаточно зібратися. І, незважаючи на довготривале планування, ця подорож була зовсім несподіваною :) Загальні враження у мене дуже позитивні та Харків точно потрапляє у першу п'ятірку моїх улюблених українських міст, але я ще не можу сказати, що знаю його добре - мені необхідно побувати у великому місті двічі або тричі, щоб почати хоча б приблизно у ньому орієнтуватися. У Харкові я провела всього 16 годин при температурі -15 градусів, після не проспаної ночі у поїзді, тому у моїх спогадах сильно відчуваєтеся бажання поспати та погрітися :) Тим не менш, спробую поділитися своїми першими враженнями від колишньої столиці України...



Харків був заснований козаками у 1654-1655 роках. Існує декілька теорій щодо походження назви міста - найбільш ймовірним вважається, що воно було назване в честь річки Харків (яка протікає по території міста), але більш поширеною є версія про козака Харка (Харитона) - легендарного засновника Харкова, якому навіть споруджено пам'ятник у центрі міста. На відміну від багатьох інших східно-українських міст, які я вже відвідала, у Харків має свою особливу атмосферу та відчувається його історичність. Однією з найвизначніших пам'яток архітектури є Покровський собор (побудований 1689 року, хоча дерев'яна церква на цьому місці стояла практично з самого початку існування міста) та Покровський монастир, заснований 1726 року.


Ще один приклад сакральної архітектури Харкова - Благовіщенський собор, побудований у 1888-1901 роках на місці давнішої, меншої церкви. Я впевнена, що в наші часи ніхто б не дозволив знести старовинний храм, але тоді харків'яни дуже схвально поставились до цієї ідеї. Новий храм, споруджений у візантійсько-руському стилі, є головним собором Харкова.


Харків відомий також площею Свободи, яка вважається найбільшою площею Європи та третьою у світі. Я про це чула ще надовго до моєї поїздки у Харків та мені здається, що у це щиро вірять усі харків'яни. Однак насправді... (харків'янам рекомендується далі не читати, щоб не розчаруватися)... є п'ятою у Європі та дев'ятою у світі. Та все одно площа Свободи вражає своєю величиною та незвичною формою. Вже традиційно на мій блоґ мусив потрапити Ленін... Але на фотографії можна побачити також Держпром - одну з відомих харківських висоток, побудовану у стилі конструктивізму у 1926-1928 роках.


Харків сподобався мені своїми широкими вулицями та проспектами, вони особливо красиво виглядають вночі. Головна вулиця міста - Сумська (щоправда вона веде не в Суми, а в Білгород). На жаль насолоджуватися вечірньою прогулянкою містом було досить важко з огляду на все нижчу температуру та попри це ми вирішили повернутися на залізничний вокзал пішки.


Привокзальна площа також варта уваги - на фотографії можете побачити дирекцію Південної Залізниці з новорічними прикрасами. Сам вокзал також дуже гарний (ззовні чимось схожий на дніпропетровський), хоча всередині нема де присісти, якщо у вас немає квитка на поїзд.
Сподіваюся, що мені скоро вдасться знову відвідати Харків, а тоді напевно зможу поділитися новими враженнями та детальнішою інформацією про це чудове місто :) Якщо ви ще не були у Харкові (можливо також збираєтесь туди вже декілька місяців/років?) - можете бути впевнені, що туди варто поїхати й не один раз. А в наступному дописі напишу про те, куди ми поїхали з Харкова... ;)

Немає коментарів:

Дописати коментар